Monday, February 26, 2018

Keluar awal sebab elak jem

Aku agak menyampah sebenarnya apabila ada member yang seperti mempersoalkan kenapa aku keluar pergi kerja seawal jam 6.00 pagi walhal waktu kerja aku sebenarnya 7.30 pagi. Paling meluat bila ada yang kata "Awalnya kau gi kerja Jue...kau sayang Ahmad Maslan yee" eh BABI la kau. Serious aku meluat. Tahu tak sebab apa? Sebab aku bukan kaki datang lambat macam kau. 

Aku lebih suka datang awal daripada end up punch kad aku banyak merah-merah. Keluar jam 6.00 pagi tu kereta belum banyak atas jalan. Jadi aku ambil masa dalam 20 minit saja untuk sampai ke pejabat. Faham? Kalau tak faham gak, meh aku lukis. Di bawah ni adalah pemandangan di Kepong sekiranya aku keluar rumah pukul 6.45 pagi.


Sebelah kanan aku


Sebelah kiri aku

Amacam? Haa itu baru simpang depan rumah aku. Jauh lagiiii perjalanan.


Ini apabila dah tiba di Jalan Segambut Dalam. Kawasan ni sesak sikit sebab dekat dengan sekolah


Dah terlepas dari Segambut, ini simpang nak masuk ke Jalan Duta

Aku tak tahu la orang lain, tapi kalau aku, aku rela mengorbankan sedikit masa untuk keluar awal daripada mengharungi keadaan sebegini. Bila takde pilihan itu lain cerita, tapi bila ada pilihan, aku akan pilih yang paling menyenangkan aku. Advantage jugak sebab aku masih single dan takde suami atau anak nak dilayan pagi-pagi tu, haha😂

No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...