Saturday, February 24, 2018

Julia & friends: June

Semalam aku lepak dengan sahabat aku ni kat Melawati Mall. Nama dia June, asal Sabah. Aku kenal dia kat facebook lima tahun lalu, dari salah satu page politik (tak ingat). Teruslah berkawan sampai sekarang sebab dia ni sekepala dengan aku. Walaupun umur tak sama tapi banyak perkara yang kami sehaluan, kira jarang la berselisih pendapat.



This is June

Aku suka berkawan dengan dia sebab dia ni tak hipokrit. Macam mana kau tengok cara dia posting kat facebook, macam tu jugaklah dia kat luar. Susah nak stop bila bercakap, adaaaa je cerita yang nak dibualkan. Satu lagi dia ni bukan spesies acah-acah pandai. Benda yang dia tak tahu atau tak pasti, dia tak berat mulut bertanya. Begitu juga bila aku bertanya benda yang dia expert, dia akan menerangkan dengan lengkap siap dengan pro and cons sekali, lepas tu terpulanglah aku nak buat pilihan, hahaha. Kami juga berkongsi hobi layan muzik dan filem. Dan satu perangai kami yang sangat sama ialah kami berdua merupakan jenis perempuan yang kasar macam jantan..!! Bahahahaa😁

Dia jugak salah sorang yang inspirekan aku untuk explore dunia ni dengan travelling. Dengan pengalaman dia sebagai pemandu pelancong, memang banyak la tips yang aku belajar dari dia dan praktikkan bila aku pergi melancong😃


Ni jumpa semalam ni pun sebab aku nak pulangkan mafela dan gloves yang June pinjamkan kat aku untuk pergi ke Beijing bulan lepas. Tapi nak jadi cerita, rezeki, June tersalah beli baju sejuk ni kat salah satu online web. Harga RM100 lebih katanya. Entah macam mana bila sampai ke tangan, tak muat uols…..tu yang dia bawak dan berikan pada aku. Jadi aku tak perlu beli baju sejuk lagi untuk ke Korea hujung tahun ni…yeay!!!



Cantik kan? Warna purple lagi (abaikan katil yang nampak-sangat-aku-tarik-cadar-sebab-nak-ambik-gambar tu 😂)


June memang pemurah orangnya so tak hairanlah rezeki dia sentiasa woo-woo-woo. Setiap kali balik travel ada je la keychain yang cantik-cantik dia beli untuk aku, tengok ni haaa:



Ni masa dia pergi Jepun, tahun 2016


 Ni pulak dia beli masa buat 'road-tour' ke beberapa negara di Europe, tahun 2017


Sebelom ni dia pernah belanja aku hi-tea kat sebuah hotel, semalam lak dia belanja aiskrim berharga RM22.90 kat Swensens, Melawati Mall😋




Haa tengok ni, travel tips dari June:







Best kan ada kawan macam ni? Aku harap satu hari nanti aku berpeluang travel dengan dia. Tak dapat keluar negara, ikut dia balik Sabah pun jadi lah bahhh!😂

2 comments:

MasReena said...

Haha... lawak la ko ni julie... siap tarik cadar lagi. Untung ada kawan bekas pemandu pelancong

Julia Azrina said...

bukan 'bekas', masih lagi....cuma dia bawak orang luar melancong ke Malaysia lah, takde bawak orang Malaysia melancong keluar :P

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...