Monday, February 26, 2018

Disimpan semak, dibuang sayang

Haa ni cerita pasal perempuan dan mengemas rumah. Aku gerenti, ramai perempuan kat luar sana yang mempunyai perangai seperti aku apabila mengemas rumah. Perangai apa tu? Heheh
Perangai yang aku maksudkan ialah apabila tengah sort barang-barang yang nak dibuang tu, korang menjumpai barang2 yg korang jarang gunakan atau tak gunakan langsung pun tapi korang rasa sayang nak buang.
Contoh:

1- Paper bag
2- Bunga telur dan kad jemputan kahwin
3- Tag nama dan buku program apabila korang menjadi urusetia function sekian sekian
4- Buku/majalah lama-lama
5- Souvenir pemberian orang macam keychain, bookmark, tasbih etc
6- Pen yang korang dapat masa pergi kursus atau lawatan atau apa-apa function (selalunya dlm goodies bag) - selalunya pen-pen ni harap design je cantik tapi tak boleh pakai pun, malah kadang-kadang takde dakwat
7- Pin tudung/brooch yang dah rosak tapi batunya cantik (ni paling jilakeeee)
Petang tadi aku mengemas bilik stor rumah aku, dan yikess!! Aku jumpa koleksi kad jemputan kahwin yang bila aku belek-belek, pengantinnya sekarang ni dah beranak tiga empat malah ada yang dah bercerai pun!! 😂 Dan kad kahwin diorang masih ada dalam simpanan aku, apa kejadahnya HAHAHAHA
Bila nak mengemas rumah ni, pertama sekali hati kena kering. Bila hati kering barulah boleh buat kerja dengan senang. Kalau tidak karang, rasa macam "eh sayanglah benda ni, simpanlah..." Lepas tu tak pakai pun😁 mengumpul habuk lagi ada.
Tapi bila dah selesai mengemas dan melihat hasilnya, percayalah, anda akan rasa puas hati yang teramat sangat! Tak caya cubalah😃

No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...