Wednesday, March 21, 2018

Match-making

Korang pernah ada pengalaman kena match-make tak? Atau korang pernah cuba nak padankan orang? Haa meh cerita pasal match-make. Aku pun ada beberapa kali cuba dipadankan dengan orang tu orang ni oleh sedara dan kawan-kawan.


Dan memang semuanya tak berhasil la. Entah, aku bukan sombong ke apa, tapi aku tak suka matchmaking ni sebab soal hati dan perasaan bukan macam nak padankan warna langsir dengan sofa. Atau warna baju dengan handbag. Mungkin mata kita nampak this guy and this girl macam ngam untuk dijodohkan, tapi kena faham bahawa mereka pun ada taste mereka masing-masing.

Aku bercakap dari pengalaman sendiri la bila kawan aku arrangekan aku dengan seorang saudara dia ni. Aku pergi je jumpa mamat tu sebab nak senyapkan si kawan ni. Nak bagi dia puas hati, at least aku dah jumpa dan tengok lelaki yang dia nak sangat padankan dengan aku tu. (Dalam fikiran aku memang dah set dah, aku TAK NAK). HAHAHA jahat kan?

So lepas dah jumpa tu, dah balik rumah, mamat ni wassap dan lepas tu tanya soalan tak boleh blah…nak tau?

“Boleh saya tau apa yang awak fikirkan..tentang saya”

Adoi…..soalan exam masa aku diploma dulu pun tak sesusah macam ni. To be honest inilah kali pertama aku ditanya macam ni dalam hidup aku. Kau rasa? Soalan macam ni dah tentulah expect jawapan yang baik-baik, yang manis-manis aje. Mana ada manusia yang boleh bertabah dengan jawapan jujur tapi pahit? Propa lah. So dengan jujurnya aku pun reply:

“Erk….kena bagi pendapat ke? Maaf la saya tak pernah dapat soalan macam ni so saya tak tahu nak jawab macam mana”

Lepas tu dia terus tak wassap dah. Yes! Lega gilaaa aku rasa HAHAHA😃

Jadi bila mereka menolak untuk terus dikenenkan, janganlah si matchmaker marah-marah pulak. Karang kalau hubungan mereka bermasalah di masa depan, kau juga mungkin akan dipersalahkan. Kau nak ke?

Rasanya tak perlu la menyibuk sangat hal peribadi orang lain kot, sometimes mungkin lebih elok jaga hal sendiri. HAHAHA

No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...