Monday, March 19, 2018

A day trip to Ruffedge’s reunion show

Sebulan yang lepas, aku dapat tahu tentang sesi persembahan group kesayanganku Ruffedge kat Movie Animation Park Studios (MAPS) Ipoh ni. Apa lagi dengan sepantas kilat la aku atur plan dengan sahabat yang dikenali dalam facebook, Ima yang juga peminat setia Ruffedge. Tak sia-sia aku add dia sebab kalau aku sorang-sorang takde geng, tak tahulah macam mana nak pergi menyaksikan showcase ni. Err, mungkin kena pergi dengan mama dan abah la kot. HAHAHA


Poster promo

Aku bab-bab itinerary ni memang licik HAHAHA so earlier aku arrange dengan mama, aku nak singgah rumah opah untuk makan tengah hari dan akan bertolak ke MAPS lepas Zohor. Dengan senang hati mama bersetuju malah siap tanya MAPS tu kat mana, teringin juga nak nengok tempatnya HAHAHA.
So, inilah kisahnya. Lepas breakfast aku pick up Ima kat rumah dia tepat jam 9 pagi dan terus mendrift Axia kuningku masuk ke Federal Highway menuju ke Ipoh. Singgah mengisi minyak dan angin tayar di R&R Rawang. Kira-kira jam 12.00 tengah hari kami selamat sampai di rumah opah. Minggu ni giliran Mak Limah jaga opah so macam biasa masakan beliau ringkas tapi ohsemmm


Opah kesayanganku. Sama tak muka kami? Hehe #cucu opah

Dalam jam 2.30 petang kami bergerak ke MAPS. Mama dan abah guide aku dan Ima sampai ke depan Hotel Casuarina Meru dan selebihnya kami cari sendirilah pintu masuk ke MAPS. Jarak dari rumah opah ke MAPS adalah kira-kira 1 jam. Alhamdulillah parking kat sini percumaaaaaaa (setakat inilah). MAPS adalah taman tema animasi pertama di Malaysia ye hehehe.
Bergambar dengan mama kat depan MAPS

Muka excited hilang segala kebas dan lenguh duduk dalam kereta tadi HAHAHA

Sementara menunggu persembahan Ruffedge yang dijadualkan bermula jam 5 petang, aku dan Ima kill the time dengan berjalan-jalan dan mencuba permainan seperti kuda pusing, menjenguk ke kedai cenderahati dan bergambar di beberapa lokasi menarik. Once dengar je pengumuman sebut nama Ruffedge maka bergegaslah kami menuju ke arah pentas.
Ruffedge memulakan persembahan dengan lagu berjudul Lemas diikuti Tipah Tertipu. Kemudian persembahan terpaksa dihentikan seketika kerana hujan lebat dan guruh berdentam-dentum. Kira-kira 30 minit kemudian hujan berhenti dan persembahan diteruskan dengan lagu Da’ Bomb. Ala yang lirik dia berbunyi cantik menarik tertarik tu haa.
Habis lagu Da’ Bomb, diorang panggil penonton kanak-kanak naik ke pentas untuk bermain permainan ala musical chair. Berkumandang lagu Tiada Lagi Cinta, bila lagu dihentikan, semua kena berhenti bergerak. Sapa yang still bergerak dikira terkeluar. Apa yang mencuit hati, dalam ramai-ramai bebudak yang volunteer naik ke pentas tu termasuklah anak-anak anggota Ruffedge sendiri HAHAHA
Dah settle game tu, persembahan diteruskan dengan lagu Bila Rindu dan lagu penutup, Khayalan. Seterusnya ialah sesi bergambar di mana pengunjung yang nak ambik gambar dengan Ruffedge beratur dan naik ke pentas one by one. Oleh kerana malas nak berdiri aku dengan Ima duduk je la kat err kat tempat yang boleh duduk dekat situ. Bila queue dah nak habis barulah kami beralih ke tepi pentas dan belum sempat nak approach Ruffedge, diorang yang panggil kami dulu HAHAHA
Maka terjadilah gambar-gambar seperti di bawah ini:

Azan

Cat

Mode

Sein

My favorite....Zain

Seriously 15 tahun yang lalu masa dorang tengah ngetop memang susahhhhhhh nak ambik gambar cantik-cantik camni. Punyalah ramai orang serbu dan tunggu giliran, kat KL la pulak masa tu kan. Alhamdulillah reunion. HAHA

The only one missing here was Amer, yang kini tinggal di luar negara

Jam menunjukkan angka 7.30 malam. Selepas berborak sekejap dengan anggota-anggota Ruffedge dan say bye bye kat diorang, kami pun bertolak balik ke KL. Nervous nye sebab aku jarang sangat-sangat travel waktu malam. Mujur ada Ima. Sebenarnya aku bukan takut sangat drive malam kalau cuaca baik it’s okay. Yang risau kalau hujan je. Dan memang hujan turun di satu lokasi tapi syukurlah sekejap je.
Kami tiba di Kepong kira-kira jam 11 malam. Singgah makan kejap sebelum menghantar Ima balik rumah dia. Sayang sekali dia kena kerja esoknya, kalau tidak memang kami dah hurra hurra cuti di hari Isnin HAHAHA
Looking for more Ruffedge’s showcase. Masa diorang tengah top dulu aku masih belajar dan tak semua show diorang aku berpeluang nak pergi, now aku dah kerja dah ada kereta (read: langkah dah panjang) haa meh meh nak mengulangi zaman jadi fangirl dalam era yang lebih dewasa HAHAHA
OK dah dah la tu Julia, kerja translating skrip berlambak lagi nak buat ni. Stop dulu😂

No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...