Thursday, March 15, 2018

Hollywood Round-Up: The Lookalikes

Kata orang, dalam dunia ni ada 7 wajah yang serupa. Ya ke? Aku selama 37 tahun hidup ni tak pernah lagi la terjumpa dengan orang yang buat aku rasa macam tengah tengok cermin HAHAHA. Although, ada juga kawan aku yang berada di satu tempat pernah menelefon aku semata-mata nak memastikan aku ke yang dia nampak tadi tu. Walhal masa tu aku berada di rumah.
Kalangan orang-orang yang terkenal atau public figure juga kerap kali kita lihat wajah yang hampir sama. Hasil pemerhatian aku, ni aku senaraikan beberapa orang celebrity di Hollywood yang mempunyai wajah yang seiras. Mula-mula aku terperasan bila menonton satu-satu filem tu aku teringat ehh muka pelakon ni macam pernah tengok dalam cerita lain, atau pernah tengok dia menyanyi sedangkan dia pelakon bukan penyanyi dan begitulah sebaliknya, lalu aku korek Wikipedia untuk mengetahui adakah artis tersebut orang yang sama, sekali rupanya bukan...kihkihkih


Dah la muka seiras, fesyen dan warna rambut pun sama. Aku mula-mula tengok lakonan Amanda dalam filem Red Riding Hood (2011), aku terfikir bila masa pulak si Dakota berlakon dalam filem tu. Haha


Diorang ni memang serupa kembar kan? Dulu aku menonton Chris beraksi dalam American Idol, tercengang kejap....Apa Vin Diesel buat kat rancangan menyanyi ni?


Ni seorang lagi alumni American Idol yang seiras aktor terkenal. Senyuman diorang sangat serupa kan?


Yang ini memang dah lama aku perasan, since the boy band days lagi. Bila tengok muzik video lagu-lagu Blue, memang macam ternampak-nampak 'Brad Pitt' dalam group tu 😂


Dua aktor ni aku tak berapa minat sangatla. Mungkin sebab filem diorang yang aku mention dalam gambar ni dalam kategori filem yang hancuss. Tapi persamaan diorang tetap menyebabkan aku bukak Wikipedia untuk mencari kepastian. Haha

Selain mempunyai bentuk muka dan mata yang sama, satu lagi persamaan antara Paul dan Ryan ialah mereka berdua sama-sama jago dalam filem superhero, dalam masa yang sama pandai juga beraksi dalam filem romantik komedi. Aku memang terhibur la tiap kali tengok dua orang ni berlakon. Mohon pihak Marvel satukan Ant-Man dengan Deadpool, yeah!



Kedua-dua aktor yang berasal dari benua Eropah ni juga mempunyai feature yang sama terutama tang mata. Cumanya, Orlando lebih kepada 'muka hero' manakala Luke versi 'muka antagonist', hahaha. Dan mereka berdua juga pernah beraksi bersama-sama dalam siri filem The Hobbit.


Diorang ni memang sesuai sangat kalau berlakon watak anak dengan bapak. Awat laa Marvel tak ambik Al Pacino untuk pegang watak Howard Stark dalam filem Iron Man, Avengers bagai? Cuba perhatikan, RDJ memang seimbas Al Pacino sewaktu muda (err....lebih muda) dulu.


Aku menonton siri Supergirl di internet dan rasa macam eh....Blake Lively ke ni? Biar betul memang seiras...tapi macam pelik lak Blake berlakon watak gadis remaja. Bila bukak Wikipedia, nah...inilah Melissa Benoist. Tapi sebenarnya umur diorang ni berbeza setahun je. Haha

So, pernahkah korang terserempak atau terberkenalan dengan orang yang mempunyai wajah seiras korang? Heheh

No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...