Thursday, March 1, 2018

The promising March

Alhamdulillah setelah 'menganggur' dari kerja translating dan polishing skrip lebih seminggu akhirnya kelmarin aku diserahkan tanggungjawab 'menyental' skrip episod ke-103 siri Marvel Avengers Assemble. Harapan kembali bercahaya untuk meneruskan kerja keras demi mencari peruntukan untuk siri jelajah (read: hobi travel) yang seterusnya 😃

Macam biasalah kalau skrip dah siap ready dalam petak template berserta runnning time dan skrip asalnya dalam bahasa Inggeris tu cepat sikitlah kerja aku berbanding skrip yang asalnya dalam format PDF dan translator hanya terjemah, ha tu ambik masa sikitlah sebab aku kena pastikan timecode dia betul supaya tak menyusahkan dubbers untuk buat kerja dalam studio.


Perhatikan angka di sebelah atas kanan tu. Itulah yang dipanggil running time atau timecode.


Dan inilah skripnya

Mencabar tau kerja jadi polisher skrip ni...tapi aku seronok sebab dapat menonton lebih awal dari orang lain hahaha. Selain tu jugak boleh menambah pengetahuan terutama dari segi tatabahasa dan literature bahasa Inggeris. Bersyukur sangat aku rasa sebab bukan semua orang berpeluang bekerja dalam bidang yang diorang minat, tak kisahlah secara full time atau part time.

Dan hujung minggu ni aku mungkin perlu membuat skrip 'on the go', sebab tengah hari ni aku akan ke KLIA untuk pickup adik perempuan aku yang pulang bercuti dari California. Lepas tu kami terus shoot ke Melaka di mana abah dan mama akan travel dari Perak dan meet up kat sana memandangkan adik bongsu aku belajar di UTEM. Yeay! Family full corum, at last.

Happy weekend everyone!



No comments:

#themovie: Raya and The Last Dragon (2021)

Genre: Animated, fantasy, action Sinopsis: Kumandra adalah sebuah negara di mana manusia hidup di samping naga sakti yg dipimpin naga 5 b...